13.02.2015

Dywanowe DIY.


Chcesz zrobić dywan? Potrzebujesz bawełniany sznurek, szydełko i 3 bardzo długie wieczory (lub 5 krótkich). Nie chce Ci się robić? Potrzebujesz mnie :)

Zobaczyłam takie dywany gdzieś na instagramie. A może na facebooku. Nie ważne. Ważne jest to, że spodobały mi się od pierwszego wejrzenia. Umiejętności szydełkowe jako takie posiadam. Wystarczyło zamówić sznurek w wybranym kolorze, szydełko do tego i wziąć się do roboty. Szło mi bardzo szybko i gdyby nie dzieci wyciągające co raz snurek, skończyłabym po 3-4 dniach. A tak, na spokojnie, po tygodniu mam piękny dywan szeroki na 120cm. Środek jest grafitowy, pozostała część jasno szara. To kolory dość uniwersalne i pasują do każdego pomieszczenia. Można go prać w pralce, bo sznurek jest 100% bawełniany.
Dzieci uwielbiają się po nim tarzać, turlać lub po prostu leżeć. Szydełkowcom podaję krótką instrukcję wykonania. A jeśli nie czujesz się pewnie w temacie ręcznych robótek, a chciałabyś/chciałbyś taki posiadać, nic nie stoi na przeszkodzie. Napisz do mnie, zrobię Ci podobny :)

Jak to zrobić.
Cały dywan jest robiony wyłącznie pojedynczymi słupkami, splotem dość luźnym. No i niestety na oko :) Zaczęłam od 8 oczek łańcuszka (wystarczy 6), zamknęłam w kółeczko. Potem w każde oczko po 2 słupki. Kolejne okrążenie 2 słupki w jedno oczko, na przemian z jednym słupkiem. Następnie 2 w jedno oczko co 5 oczek. Zwiększałam te odległości tak, by dywan się nie marszczył, ani nie naciągał za bardzo. W ostatnim okrążeniu było 30 pojedynczych słupków między 2 wbitymi w jedno oczko.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz