4.02.2015

7 trików, by mieć więcej czasu.



Ostatnio mój syn zauważył coś niesamowitego:
- Wiesz co, mamo? Godzina 7 rano jest jakaś nienormalna i pędzi jak szalona, na nic nie mam czasu. Nie mogę nawet sobie pograć w Angry Birds GO. Bo np. 19 jest w ogóle inna, nie taka szybka.


Paradoksalnie ja rano mam najwięcej czasu, o ile zastosuję się do moich złotych rad. Które i Wam polecam.


  1. Wstań wcześniej. To mój koronny trik. Poranek to jedyna pora dnia, kiedy mam spokój i nie padam na twarz (co ma miejsce każdego dnia po 21). Wtedy najczęściej sprzątam i czytam, robię maseczki, peelingi i inne rozrywki :)
  2. By zrealizować pkt 1 musisz iść spać wcześniej, najlepiej w okolicach 22. Nie wierzę w indywidualny rytm dobowy i jestem przekonana, że najlepszy, najbardziej regenerujący sen jest przed północą. Od 21 i tak mój mózg jest w trybie stand by, więc wykonuję tylko niezbędne czynności i wskakuję do łóżka.
  3. Przygotuj wieczorem śniadanie na następny dzień. Jestem owsiankową terrorystką. 5 dni w tygodniu jemy cudowną, dającą masę energii na pół dnia owsiankę. Jej zrobienie wieczorem zajmuje mi ok. 3 minut. Rano tylko podgrzewam. Poza tym namoknięte przez noc płatki lepiej się trawią.
  4. Przygotuj wieczorem komplety ubrań. Dotyczy to szczególnie odzieży dziecięcej, choć sobie też warto przygotować gotowy zestaw. To naprawdę oszczędza czas. Moja rada: dzieci mniejsze przebierać z piżamek dopiero po śniadaniu. Nie dopuścimy wtedy do straty czasu z powodu zaświnionych owsianką bluzek. Piżama do prania, czyste ciuszki gotowe i już.
  5. W ciągu dnia działaj zgodnie z planem. Codziennym, kilkudniowym, tygodniowym, jakimkolwiek. Zapisywanie sobie zadań do zrobienia w kolejności, przypisując im określoną porę, procentuje spokojem i opanowaniem. Bez chaotycznych zachowań, które zawsze kradną czas.
  6. Sprzątaj codziennie, ale po trochu. Nie cierpię poświęcić całego popołudnia lub pół soboty na oblecenie całego domu. Wykorzystuję kilkuminutowe chwile, np. kiedy dzieci kąpią się w wannie, ja szybciutko myję zlew :) mimochodem przetrę lustro lub kurz z półki i na jeden dzień mam odhaczone. To samo dotyczy prasowania.
  7. Kluczem do sukcesu jest konsekwencja. Jeśli będziemy trzymać się założeń, nagle okaże się, że jest czas na nową/starą pasję, To, co odkładaliśmy od dawna zwalając winę na brak czasu stanie się możliwe. Przeczytamy więcej książek, nauczymy się nowego języka i czego jeszcze dusza zapragnie.

2 komentarze: